torsdag morgon

Kom på igår att jag skulle börja 10 idag. Ganska chill med tanke på att klockan var typ 10 när jag höll på att somna i soffan. Gick och la mig i sängen och läste lite tills jag somnade. Klockan ringde 8.00 imorse och jag var fullt utvilad. Skönt. När jag gick upp började jag fundera på vad jag skulle ha på mig och som vanligt tog jag det ganska lugnt. Jag kom på att vår klass skulle ta skolfoto idag och fick lite ångest. Så jag tog på mig lite finare kläder, fixade håret och allt sånt. När jag hade sminkat mig kollade jag på klockan som visade 9.18. Min buss går 9.28 och det tar ca fem minuter att ta sig till bussen. Jag fick lite panik eftersom jag inte hade packat ihop alla saker till skolan, dator, böcker mm. Jag kollade mig i spegeln en sista gång och insåg att jag inte ville ha de kläderna på mig som jag hade. Detta är SÅ TYPISKT MIG! Så jag slängde av mig allt och drog på mig något annat, som jag inte blev nöjd med. Nu var klockan 9.22. Jag sprang och tog på mig skorna. Packade ner kläderna jag hade på mig innan i väskan och gick ut genom dörren. Dessutom, som grädde på moset fick jag inte ut min förbannade cykel. Jag kom iallafall till bussen precis i tid. Pontus och Elin sa till busschauffören att vänta. Lyckat. Nu ska jag ha kemi och sen matte, wiie!

mackiie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0