Hallandstrafikens trafikupplysning

Fuckers. Jaha, då hade man ägnat hela morgonen åt att förbereda sig mentalt för Nationella prov i engelska direkt på morgonen. När man hade gjort sig iordning pallrade man sig som vanligt iväg till bussen och väntade som vanligt tills klockan 07.40. Skillnaden mellan alla andra dagar och just denna då ett nationellt prov låg först på schemat var att bussen inte kom. Den brukar vara lite sen dock så jag och alla andra tålmodiga människor stod snällt och väntade. Tiden gick och ingen buss syntes till. Vanligtvis när bussen kommer 07.40 är man vid PS 08.03 typ och då kan ni kanske själva räkna ut när vi skulle komma fram när bussen ännu inte kommit då klockan var 07.47. Vid den här tiden började alla vid bullhållplatsen pallra sig iväg till den andra hållplatsen. Vi skulle alltså bli tvungna att ta bussen som gick 08.10, vilket skulle betyda att vi skulle komma runt 08.30 och därför missa minst 10 minuter av provet och jag och mina väninnor var då inte säkra på om vi skulle få göra provet eller inte. Jag ringde Anton och han skulle säga till vår lärare. Gött. Nu kokade det inuti mig och Linnéa ringde till trafikupplysningen. Hon sa att hon inte vågade prata och räckte istället över luren till sin vän som hon vet är bra på att uttrycka sina ilskna känslor i en enda lång rad. Ja, kan ni gissa vem som fick ta luren? Jag tror att jag i fem minuter lyssnade på när den stela mansrösten som hela tiden sa: Tack för att ni väntar. vi tar emot ert samtal snarast. Ni står på tredje plats i kön. Efter mycket om och men svarade en tystlåten kärring.
- Hej, jag heter Marika och jag undrar varför bussen som går från Bosgårdsskolan till PS inte kom idag.
- (tyst)
- Hallå?
- Ja, du får lugna dig, jag kollar upp det.
- Ja, för det är inte så roligt att bussen inte kommer när man har nationellt prov i engelska direkt på morgonen och man riskerar att komma försent till det för att bussen inte kommer.
- Ja, jag hittar inte någon anledning här.
- Nehe, men du måste väl veta verför den inte kommer?
- Nej jag vet inte det. Du får fylla i ett reseformulär.
- Eh, jaha, vad? Ska jag visa upp det för läraren under provet då eller?
- Nej, men om du vill få reda på varför bussen inte kom. Så får du lämna in det på Hallandstrafiken.
- Fast du måste ju veta det.
- Nej, men hur kan vi veta att det finns sådana som hoppar på där?
- Men det gör det ju varenda eviga dag. Jag åker alltid med den bussen.
- Ja, du får fylla i ett reseformulär.
- Jaja, jag får väl fylla i ett sånt jävla formulär snabbare än fan då. Hejdå!
- Hejdå.

Vissa människor tänjer verkligen på ens gränser. Varför jobbar hon på TRAFIKUPPLYSNINGEN om hon inte vet varför bussen inte kommer? Gaah!
Linnéas mamma ringde tydligen också dit och då sa de att de hade glömt skicka en buss dit. Detta gör mig helt bananas! Vadå? Glömt skicka buss dit de annars skickar en buss varenda morgon. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag. Detta har hänt innan och det gör mig så sjukt förbannad! Här litar man på att bussen kommer så att man kommer till skolan så man slipper frånvaro och sån shit. Vad händer då? Bussen kommer inte. Detta är så bedrövligt att jag skulle vilja ta ett snack med högsta hönset på Hallandstrafiken och upplysa dom om att de har en liten spricka i deras utförande. En sådan tjänst ska inte GLÖMMA att skicka en buss. Det ska liksom inte ens existera. Mitt förtroende till dom sjunker och tanten i telefonen ligger inte på min topp 100-lista över människor jag gillar.

Skaffa lite ordning och reda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0