tredje oktober

Hej hej! Idag började jag med att försova mig, men jag hann faktiskt till bussen ändå! 8.00 hade jag franska i en timma och tjugo minuter. (tror inte att ni bryr er så mycket men man måste ju göra allt för att fylla ut raderna, eller hur?) Efter franskan hade jag iallafall två timmars rast då jag satte mig och läste mitt i kaoset i korridoren med ljud från både datorerna och samtalsämnen. Är förresten riktigt stolt över mig själv. Inom loppet av tre dagar har jag läst mer än 100 sidor i min bok. Saken är den att vi på svenskan ska skriva läslogg där man skriver datum, kapitel och sida i boken man läst och skriver lite om vad som hänt. Har jag gjort det? Nääää. Men så har jag tänkt till. Jag läser andra boken i en trilogi. Kan någon då berätta anledningen till att skriva något som ingen kommer förstå ändå? Näääää. So, what's the point? Men och andra sidan har vi sex veckor på oss att läsa en bok och skriva logg till den. Eftersom att jag snart ska börja på den tredje och sista boken, som jag bara läser för nöjets skull, hur ska jag då hinna med en till bok, skriva om den och skriva en recension till alla böcker jag läst inom loppet av sex veckor när jag läser så sjukt långsamt?? Ja, jag planerar dåligt. Men jag är inte så intresserad av att läsa men eftersom att vi ska läsa minst sex böcker, varav tre på engelska på ett år så får jag nog ta mig själv i kragen, ge mig en spark i röven och sätta igång! Det var inte meningen att det skulle bli ett så långt inlägg, som dessutom typ bara handlade om skolan och böcker. Älskar att ni säkert gillar att läsa om något så ointressant som min skolgång, jag menar, ni har väl också mycket att tänka på med skolan, om ni inte redan slutat då. Ajah, nu ska jag förhoppningsvis samla ihop mitt lata sinne och läsa ut den där boken så att jag kan börja på en ny någon gång! Skulle även tagit dagens outfit-bilder idag men har inte haft tid. Hoppas ni inte har något emot mitt långa neverending inlägg, men jag menar, det är ju bättre än ingenting? Eller? Godnatt allihopa!

mackiie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0