kalasfin!

Hej, ledsen att jag inte hört av mig, jag har faktiskt inte haft tid. Skickat in massa typ skolarbete och sånt. Idag ska jag iallafall på kalas till min Pontus ♥ I födelsedagspresent av mig fick han en turkos tröja från Jack & Jones. Han älskar kläderna där så det blev ganska naturligt att jag köpte presenten där. Hos Pontus fick vi fett goda bullar och tårta med grädde, vaniljkräm, typ blåbär och jordgubbar! Nom Nom!
Nu ligger jag iallafall här, i min säng och tittar på Sex and the City-filmen. Trött som ett as känner jag lite ångest över att behöva läsa i min försenade bok innan jag somnar. Jag får nämligen en känsla av att jag kommer vara extremt trött när filmen är slut.
Ajah, hoppas inte att ni är allt för sura på mig, lovar att jag ska försöka lägga upp fler inlägg!

Nu ska ni iallafall få se vad jag hade på mig idag på kalaset. Be inspired!




Jag har på mig en svart kavaj från Gina Tricot, ett vanligt svart linne instoppat i ett par höga jeans, även de från Gina och slutligen, mina svarta högklackade wedge-skor. Som accesoar har jag mina geek-glasögen. Jag tycker att looken är clean och snygg. Den blir lite skrivbordsnisse med kavajen och glasögonen. Men jag gillar det.
Vet inte om ni ser så bra men detta var min sminkning. Olika nyanser av brun ögonskugga har jag använt till mina ögonlock. I ögonvrån har jag vit ögonskugga för att få ögonen att se större ut. Jag har en förlängande mascara som jag hat försökt att ta ganska mjukt på ögonfransarna.
Jag bär ett ljust rosa läppglans för att få lite mer utstrålning i ansiktet. Sist men inte minst, en rouge som knappt syns på bilden, men som iallafall ska få ögonen att "stråla" lite mer. Av rent nöje tog jag även på mig mina bruna linser. Tycker ni att de var fina? Kommentera gärna.
Jag har plattat mitt hår som med tiden fått lite svängar i topparna. Jag tycker att det är ganska gulligt och det ser inte så strikt ut. Hoppas att ni kan bli lite inspirerade av min kalasoutfit!

OBS! På de första två bilderna ser mitt hår väldigt röd-orange ut. Men på den tredje bilden är det mer i den verkliga nyansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0